Wil jij beter zichtbaar zijn op Amazon? Dan is het zeker goed om meer te weten te komen over de Product Detail Page. Dit is namelijk de basis om beter vindbaar te zijn op Amazon. Het is de bedoeling dat je op deze pagina duidelijk beschrijft wat jij als merk te bieden hebt. Hoe duidelijker de productomschrijving, hoe groter de kans dat klanten converteren.
Koud kunstje toch? Dat is niet helemaal waar. Veel merken denken dat het verkopen begint met het toevoegen van producten aan de shopping feed, maar er komt nog veel meer bij kijken. In dit artikel lees je meer over:
Vind je het lastig om hier helemaal zelfstandig mee aan de slag te gaan? Onze marketplace consultants weten raad met jouw Amazon Product Detail Pages. Klik op de link hieronder om contact op te nemen met Brandsom en vraag een vrijblijvend gesprek aan.
We gaan dus terug naar de basis en leggen je kort uit wat een Amazon productpagina is. Dit is een pagina binnen Amazon waarop de informatie over één product staat. Een productpagina ziet er niet in elke categorie hetzelfde uit. Wel bevatten alle Amazon productpagina’s dezelfde elementen. Denk hierbij aan:
Bovenstaande elementen zijn essentieel om hoog in de zoekresultaten te komen. Heb je dit niet op orde? Dan kiest Amazon ervoor om je producten niet te tonen.
Je laat als verkoper veel geld liggen, als je geen aandacht besteedt aan de productpagina. Een geoptimaliseerde productpagina vergroot namelijk de vindbaarheid van je product. Binnen Amazon komen we veel productpagina’s tegen die niet in orde zijn. Maar wat voor functie heeft een productpagina op Amazon nu eigenlijk?
Dus waarom moet je productdetailpagina op orde zijn? Ten eerste omdat meer mensen dan jouw producten bekijken. Dit is logisch, want bij een mooie etalage blijf je ook langer stilstaan. Ten tweede gaan bezoekers dan sneller over tot aankoop. Sla daarom deze stap zeker niet over.
Voor onze klanten optimaliseren wij regelmatig de content op Amazon. Zo bereiken ze enorm goede resultaten. Wij adviseren onder andere om de keywords op orde te brengen. Wij achterhalen als eerste waar de klanten van onze klanten (de eindklant) naar op zoek zijn. Als we de juiste zoekwoorden hebben gevonden, gaan we met de volgende zaken aan de slag:
Ben je retailer op Amazon en zit er geen schot in de zaak, wat je verkopen betreft? Een goede productpagina levert je duizenden euro’s per week extra omzet op. Naast de geschreven content is het ook belangrijk de afbeeldingen goed in te stellen. Zo krijgt de eindklant een completer beeld van de producten die jij aanbiedt.
Alleen met een goeie tekst en mooie foto's ben je er helaas nog niet. Voor een goede productpagina zijn ook de volgende zaken erg belangrijk om een complete Zorg ook voor onderstaande zaken om een complete productpagina op Amazon neer te zetten:
Terwijl meerdere verkopers de detailpagina delen en elk hun eigen aanbieding hebben, wint één aanbieding de Buy Box op de productdetailpagina. Met de Buy Box kunnen klanten de winnende aanbieding aan hun winkelwagentje toevoegen of met één klik kopen.
Je moet voldoen aan prestatiegerelateerde vereisten om in aanmerking te komen voor plaatsing in de Buy Box. Denk hierbij aan bijvoorbeeld prijs, levertijd en seller feedback.
Alle in aanmerking komende Buy Box-aanbiedingen worden vervolgens verder geëvalueerd om de winnende Buy Box-aanbieding te bepalen. Voor één aanbieding in de staat 'Nieuw' en één 'Gebruikt', indien van toepassing, wordt een Buy Box geplaatst. Als je aan de Buy Box voldoet, kan je aanbieding meedingen naar de Buy Box door scherp geprijsd te zijn met aantrekkelijke verzendopties.
Ga nu snel aan de slag met je productpagina op Amazon. Het helpt je zeker bij de groei van je onderneming. Succes begint met een goede strategie en daar weten de marketplace consultants van Brandsom alles van. Neem contact op via contact@brandsom.nl of bel ons op 030-2270520 en vraag een vrijblijvend gesprek aan.