In oktober 2020 lanceerde Zalando de nieuwe Brand Homes. Vanuit Zalando is dit een investering in klant inspiratie. Het geeft merken de ruimte om nog meer authentieke inhoud te delen, collecties samen te stellen en om in contact te komen met volgers. Het is op deze manier voor zowel merken als eindklanten nog leuker om gebruik te maken van de fashion marketplace. In dit artikel lees je alles over Zalando Brand Homes en wat het voor jouw merk kan betekenen.
Inhoud artikel:
Als je als merk graag je klanten inspireert en je producten op een mooie manier wil tonen, kan het zeker aantrekkelijk zijn om gebruik te maken van Zalando Brand Homes. Wil je meer informatie over de strategie die het beste bij jouw merk past en wat voor jou de manier is om je Zalando Brand Home in te richten? Bezoek onze Tips als je gaat verkopen op Zalando pagina of klik op onderstaande pijl en neem contact op met een van onze specialisten.
Zalando liet in 2019 al weten dat zij met het platform het uitgangspunt van mode wil worden. Om die reden heeft Zalando continu geïnvesteerd in het verdiepen van klantrelaties en het versterken van het platform voor haar partners. Na de introductie van de nieuwe Pre-owned in 2019, is Brand Homes dit jaar het volgende belangrijke initiatief op het traject van de klant. Het verbetert de manier waarop klanten met merken op Zalando omgaan en maakt het de moeite waard om de Fashion Store nog vaker te bezoeken.
Brand Homes is gericht op het vergroten van de klantbetrokkenheid en de tijd die wordt besteed aan Zalando door zich te concentreren op hoogwaardige inhoud die rechtstreeks door merken wordt samengesteld. Partnermerken kunnen nu bepalen en beheren hoe ze hun merk en collecties willen presenteren op het Zalando-platform, waardoor ze meer vrijheid en invloed hebben dan ooit tevoren.
Via het partnerprogramma heeft Zalando de merken zelf altijd de touwtjes in handen gegeven, waardoor ze controle hebben over hun assortiment en merkvertegenwoordiging. Zalando ondersteunt merken met tools om hun bedrijf succesvol te laten groeien en versterkt hen op een mode-specifieke en slimme manier. Dat is het belangrijkste onderscheidende kenmerk van Zalando als modeplatform. Met Brand Homes brengen ze dit naar een nog hoger niveau, door merken meer controle te geven over hoe ze zichzelf presenteren en omgaan met hun volgers.
De tool voor contentbeheer maakt het gemakkelijk voor merken om hun inhoud aan te passen en specifieke collecties samen te stellen door de producten te selecteren die ze willen laten zien, bijvoorbeeld een specifieke categorie zoals sneakers, een specifieke campagne, thema of onderwerp zoals duurzaamheid. Zalando's Brand Homes operations team zorgt er vervolgens voor dat alles werkt, van de beeldselectie tot de product inventaris voordat deze live gaat.
Bovendien stelt het systeem van Zalando merken in staat om de prestaties van hun inhoud in verschillende landen en productgroepen op Zalando te volgen. Om extra zichtbaarheid te krijgen, kunnen merken hun Brand Homes koppelen aan marketing via Zalando Marketing Services. Hiermee kun je als merk zelf aangeven hoe je je content wil presenteren en wat je graag uitstraalt naar de klanten toe. Wil je weten hoe dit eruitziet? Bekijk hier de Brand Home van Mudjeans on Zalando.
Het enige wat je hoeft te doen is dit onboardingformulier in te vullen met de naam en het e-mailadres van iedereen die toegang nodig heeft tot je Brand Homes-account. Het Brand Homes team neemt daarna contact met je op over al het trainingsmateriaal en de volgende stappen om je op weg te helpen.
Als je toch contact wil met een allround marketplace specialist, dan weten de consultants van Brandsom uiteraard ook raad. Neem contact op met Brandsom als je graag een vrijblijvend gesprek wilt inplannen over de mogelijkheden voor jouw merk.
Bij Zalando willen ze merken echt heel graag blij maken. Dit doen ze onder andere door speerpunten als:
Zalando wil voor iedereen een vertrouwde bron van inspiratie en modeadvies worden. Als platform is Zalando voor klanten graag een geliefde bestemming en verbinding met favoriete merken.
Dat houdt dus ook in dat je als platform aan de slag moet gaan met de mobiele ervaring van je klanten. Miljoenen klanten bezoeken Zalando dagelijks en besteden gemiddeld meer dan 80 minuten op het platform. Meer dan 80 procent van de sitebezoeken en 70 procent van de bestellingen komen van mobiele apparaten. Zo komt Zalando direct in de handen en zakken van haar klanten terecht. Het verbeteren van de mobiele ervaring is een must wanneer je als retailer graag de conversies optimaliseert.
Dat doe je dus ook door als platform de content te optimaliseren. Klanten zien graag content die hen inspireert en hen dichter bij hun favoriete merken brengt. Met Brand Homes worden merken veel zichtbaarder omdat Zalando hen meer virtueel vastgoed biedt voor het vertellen van hun verhaal en het samenstellen van relevante content en collecties. Op die manier worden partners die hoogwaardige content toevoegen aan de Zalando-ervaring beloond met organische groei van het aantal volgers. Voor bekende merken is dit tevens een goede kans om nieuwe klanten te bereiken.
Het is niet mogelijk om van scratch een Brand Home op Zalando te bouwen. Hier heb je het één en ander voor nodig. Als merk moet je:
Je beheert je Brand Home via een Content Management Systeem. Taken van de Brand Homes Content Manager zijn onder andere:
Creëren en updaten van merk content in het Content Management Systeem. Je moet minstens één Brand Home maken, plus minstens één collectie.
Verzorgen van copy vertaling in de taal van de relevante doelmarkten.
Prestaties van inhoud bewaken, collecties en Brand Homes-inhoud regelmatig bijwerken om de prestaties verder te verbeteren.
Wil je als fashion retailer graag meer informatie over de Zalando Brand Homes? Vul het contactformulier in en laat een van onze specialisten contact met je opnemen. Vind meer informatie en een kostenoverzicht op onze homepagina, bekijk onze servicepagina, neem contact op via contact@brandsom.nl / 030-2270520 of vul onderstaand contactformulier in en vraag vrijblijvend een gesprek aan.