Ben jij actief op internet als verkoper en wil je je afzetmarkt uitbreiden naar het buitenland? Daar zijn voldoende mogelijkheden voor. Vooral het nabijgelegen Duitsland is een aantrekkelijke afzetmarkt. Waarom? Allereerst telt het land van onze Oosterburen veel meer inwoners dan ons eigen kleine landje. Naar schatting wonen in Duitsland nu 85 miljoen mensen. Ongeveer 75% van de Duitsers woont in de regio Noordrijn-Westfalen. Deze staat ligt tegen de Nederlandse en Belgische grens aan.
Daarnaast is Duitsland een aantrekkelijke markt, omdat ze ook daar al ver zijn met onlineshopping. De populariteit nam een extra vlucht toen de winkels tijdens de lockdowns gesloten waren. Toch biedt het shoppen in fysieke winkels in Duitsland extra veel kansen. Ongeveer 65% van de Duitse ondernemingen is namelijk nog niet online te vinden. Door de grote vraag en het kleine aanbod zijn er ontzettend veel mogelijkheden. Verkopen op Kaufland in Duitsland betekent een boost voor jouw business. In dit artikel lees je meer over:
Wil jij als retailer meteen succesvol verkopen op Kaufland? De marketplace consultants van Brandsom geven je graag advies over de uitbreiding van je afzetmarkt om dit voor elkaar te krijgen. Klik op onderstaande pijl om direct contact op te nemen met een van onze specialisten!
Kaufland is één van de grootste en snelst groeiende marktplaatsen in Europa. Als onderdeel van de Schwarz Group behoort Kaufland.de tot de grootste retailer van Europa. De geschiedenis van Kaufland gaat ver terug in de tijd. In 1930 begint Josef Schwarz zijn bedrijf in koloniale goederen, materialen en tropisch fruit. Hij breidt het bedrijf langzaam uit naar een winkel met diverse kruideniersgoederen. Tijdens de oorlog ligt de handel van Kaufland stil. Daarna vindt de wederopbouw van het bedrijf plaats.
In de jaren 60 is het bedrijf weer zo goed als hersteld. De opening van de eerste groothandel is in 1960, onder de naam Handels- und Fruchthof Heilbronn GmbH. In 1964 komt daar een vleesafdeling bij. De eerste supermarkt komt pas in 1968 en draagt dan nog de naam Handelshof. In de jaren tachtig en negentig vindt de grote expansie plaats naar andere deelstaten en landen. Inmiddels is Kaufland niet meer weg te denken uit Duitsland.
Nu in 2021 heeft Kaufland een grote digitale marktplaats, waar maandelijks miljoenen bezoekers per maand naartoe komen. Dit geldt ook voor andere marktplaatsen en daarom bieden deze platforms voor jou als ondernemer veel kansen. Dit zijn de voordelen van verkopen via online marketplaces:
Verkopen op Kaufland is aantrekkelijk voor jou als retailer. Waarom dat zo is? Dat leggen wij je natuurlijk graag uit. Kaufland is een bekende en gevestigde naam in Duitsland. Met 1300 fysieke winkels in 8 landen, biedt Kaufland een hoge naamsbekendheid, zowel online als offline. Het is een sterk merk dat behoort tot het grootste retailconcern van Duitsland. Kaufland valt samen met Lidl onder de holding van de Schwarz Group.
Ook het online bereik van Kaufland is gigantisch. De webshop heeft ongeveer 32 miljoen bezoekers per maand. De marktplaats biedt een breed scala aan categorieën: Home & Living, Fashion & Lifestyle, Technology & Media, Sports & Leisure, Garden & DIY en nog veel meer. De ervaringen van verkopers zijn vrijwel allemaal positief. Kaufland biedt haar verkooppartners persoonlijke ondersteuning, eerlijke en transparante voorwaarden, voordelige prijzen en dat allemaal zonder contractperiodes.
Kaufland is gedeeltelijk een open marktplaats. Je moet wel aan strenge eisen voldoen voor de volledige toelating.