Verkoop je sportkleding en/of sportartikelen? Dan is de Duitse marketplace SportScheck misschien interessant voor jou! SportScheck is een populaire sportwinkel met maar liefst 16 vestigingen in heel Duitsland.
Naast fysieke winkels heeft SportScheck een online winkel waarmee het bedrijf producten verkoopt in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. En die online winkel is nu ook open voor externe verkopers. Benieuwd of verkopen op SportScheck iets voor jouw bedrijf is is? Lees hier meer over deze webshop.
SportScheck profileert zichzelf als een "ontmoetingsplaats voor sportbeleving". Het bedrijf wil naast sportkleding en sportartikelen ook diensten, evenementen en informatie bieden op het gebied van sport.
Bij diensten kun je bijvoorbeeld denken aan de loopmetingen die gedaan worden in de fysieke winkels. Bij evenementen kun je denken aan het populaire hardloopevenement RUN, het Gletscher Festival, de Women Power Days of aan een van de kleinere evenementen die door het jaar heen worden georganiseerd. Informatie, tips en tricks over verschillende sporten vind je ten slotte in de blog op de website.
Als Nederlander ben je misschien nog niet bekend met deze sportwinkel. Maar vergis je niet: SportScheck is een van de meest toonaangevende (web)winkels op het gebied van sport in Duitsland. Ook is de site razend populair in Oostenrijk en Zwitserland.
De cijfers op een rijtje:
Het assortiment van SportScheck bestaat uit meer dan 35.000 artikelen van meer dan 500 merken. De webwinkel focust zich op outdoor, fitness, hardlopen, voetbal en wintersport. Als externe verkoper kun je er echter alles verkopen, zolang het onder de categorie ‘sportkleding’ of ‘sportartikelen’ valt.
Tot en met 2019 was SportScheck onderdeel van de Otto Group. Eind 2019 is SportScheck overgenomen door de warenhuisketen Galeria Karstadt Kaufhof. Galeria Karstadt Kaufhof wil SportScheck integreren in zijn omnichannel retailportfolio. Volgens experts zal dit ertoe leiden dat SportScheck één van de grootste spelers wordt op het gebied van sport in Duitsland. Met andere woorden, als je wilt verkopen op SportScheck: now is the time!
Goed nieuws: je kunt nu ook als externe verkoper jouw producten verkopen via de marketplace van SportScheck. Hiermee wil SportScheck complementaire productassortimenten op de markt brengen en het assortiment uitbreiden voor zijn klanten.
Bijzonder aan verkopen via de SportScheck Marketplace is dat ook bezoekers aan de fysieke winkels, in contact kunnen komen met jouw producten. De online producten kunnen namelijk ook stationair worden aangeboden door verkopers met de iPad via de in-store app. Hierdoor worden ook de filialen verkooppunten voor externe verkopers.
Houd rekening met de volgende punten als je producten wilt verkopen via SportScheck:
Dit regelt SportScheck voor jou:
Wanneer je jouw producten wilt verkopen op de marketplace SportScheck, maak je gebruik van de integrator Tradebyte. Deze integrator automatiseert de koppeling tussen jouw eigen systemen en die van SportScheck. Zo hoef je niet handmatig jouw aanbod bij te houden.
Wat regel je via Tradebyte?
Wil je jouw sportkleding en sportartikelen verkopen op SportScheck? Brandsom heeft bewezen expertise in het onboarden van merken op marketplaces wereldwijd. We zijn bovendien gecertificeerd partner van Tradebyte. Meer weten? Klik dan op onderstaande pijl en neem contact op met een van onze specialisten.