Wil jij succesvol en effectief verkopen op Amazon? Adverteren helpt zeker om je bedrijf en merk naar een hoger niveau te tillen. Adverteren zorgt ervoor dat je door nog meer mensen op dit platform wordt gezien. Maar als je wil verkopen, zorg er dan voor dat je advertenties worden getoond aan de juiste doelgroep. Want dat laatste zorgt uiteindelijk voor kliks die ook geld opleveren. Wil jij graag een goede en snelle start maken met adverteren op Amazon? Lees er hier meer over of neem contact op met Brandsom en genereer snel extra omzet via ‘s werelds bekendste marktplaats.
Amazon is een Amerikaanse marktplaats. Net als de Nederlandse tegenhanger Bol.com, begon Amazon met de verkoop van boeken. Na 20 jaar zijn ze uitgegroeid tot ‘s werelds grootste online retailgigant die zich ook steeds sneller over Europa verspreidt.
Het platform speelt vroegtijdig in op trends en helpt ook andere bedrijven en ondernemers met groeien. Dit is zeker interessant vanwege de bezoekersaantallen. Vorig jaar had Amazon 26,15 miljoen bezoekers, waarmee het de tweede marktplaats van Nederland is. Zichtbaar zijn via Amazon leidt dus ook tot veel bezoekers op je productpagina’s.
Net als in Google zoekt de gemiddelde bezoeker als eerste via termen in de zoekbalk. Hierna krijg je als bezoeker de beste resultaten te zien die bij deze termen passen. Dit geldt voor zowel organische als betaalde resultaten. In de laatste categorie vallen de advertenties in de feed. Als je als merk betaalt voor vertoningen op bepaalde termen in Amazon, heet dat dus Amazon Advertising. Je krijgt als retailer een prominente plaats op Amazon, als je betaalt voor advertising.
Er zijn voor bedrijven of merken 3 mogelijkheden om te adverteren via Amazon. Dit zijn:
Deze advertenties geven het merklogo en de producten weer. Het is een handige zet om productvarianten naast elkaar weer te geven. Je speelt zo goed in op de zoektermen van de bezoeker. Bovendien geeft het je als verkoper een voorzetje om de aankopen van de concurrent weg te snoepen.
Dit zijn de opdrachten die in de zoekresultaten verschijnen. Net als in Google zie je de organische resultaten terug in je feed. Door je bieding en de kwaliteit van je content, komt je advertentie op een hogere plek te staan. Hoe hoger je staat, des te meer bezoekers jouw producten bekijken. Advertising op Amazon is een investering, maar wel eentje die zichzelf kan terugverdienen.
Ook de Display Ads op Amazon zijn vergelijkbaar met die van Google. De advertenties worden getoond op het platform zelf, maar ook partnerwebsites van Amazon. Voor deze ads betaal je niet per klik, zoals bij de zoekadvertenties. Je betaalt op Amazon voor de Display Ads per 1000 vertoningen. Dit type advertentie is vooral goed inzetbaar voor nieuwe product- en/of merklanceringen.
Adverteren op Amazon biedt oneindig veel mogelijkheden en voordelen. Waarom is het zo fijn voor merken en bedrijven om te adverteren op Amazon?
Zoals je ziet, zijn er via Amazon ontzettend veel mogelijkheden om te adverteren. Wil jij direct een vliegende start maken? De consultants van Brandsom weten precies wat je moet doen om succesvol te zijn. Een passende strategie opstellen als eerste stap is dan wel zo belangrijk. Neem daarom contact op met de marketplace consultants van Brandsom via contact@brandsom.nl of bel op 030-2270520 en maak van je verkopen via Amazon een succes!