NADUVI is een nieuwe marktplaats op de Nederlandse markt. Alleen is de insteek wel iets anders dan bekende marketplaces zoals Zalando of Bol.com. NADUVI richt zich met haar productaanbod op de interieursector. Op de website vind je veel verschillende items om je huis leuk in te richten. Het bedrijf groeit enorm en is nog lang niet klaar met de expansie. In dit artikel van Brandsom lees je alles over de nieuwkomer NADUVI.
Inhoud artikel:
- Waar NADUVI vandaan komt
- Wat je kunt vinden op NADUVI
- Waarom het interessant is om gebruik te maken van deze marketplace
- Hoe je je aanmeldt als partner
- De kosten voor partners
Wil jij als e-commerce manager of webshopeigenaar in de Home & Living sector meer weten over verkopen via het platform van NADUVI? De marketplace specialisten van Brandsom beschikken over de kennis en kunde om jou te helpen met het verkopen op verschillende marketplaces. Of je nu op zoek bent naar hulp bij onboarding van producten, het opzetten van een specifieke advertentiecampagne of het optimaliseren van product content, Brandsom biedt verschillende marketplace gerelateerde services aan die jouw merk kunnen helpen bij de verkoop op NADUVI. Meer weten? Klik op onderstaande pijl en neem contact op met een van onze specialisten voor een vrijblijvend consult.
Waar komt NADUVI vandaan en wat is de potentie van het bedrijf?
Net als webwinkelgigant Bol.com, komt NADUVI uit Nederland. Het is nog een jonge start-up en zag pas in maart 2020 het levenslicht. Het bedrijf groeit nu elke maand met dubbele cijfers. Nog geen jaar later haalde de webwinkel een investeerderskapitaal op van 8,2 miljoen euro. De potentie van het bedrijf wordt niet alleen in geld uitgedrukt, maar ook in prijzen die NADUVI in de wacht sleept.
In september 2020 ging het bedrijf er vandoor met de Beste Starter Award tijdens de uitreiking van de Shopping Award. Al het geld dat het bedrijf ophaalt wordt weer geïnvesteerd in verbetering en uitbreiding van het platform. Het bedrijf heeft de ambitie om de grootste in Europa te worden op het gebied van interieur en home-accessoires.
NADUVI is de marktplaats voor retailers in de home & interieursector
CEO Itai Gross geeft aan terug te kijken op een zeer succesvol eerste jaar na de oprichting. De financieringsronde laat volgens hem zien dat investeerders vertrouwen hebben in het bedrijf. Gross spreekt openlijk zijn ambities uit: “Onze ambitie is om in heel Europa dé grootste online interieur outlet te worden en vele klanten blij te maken door een aantrekkelijk assortiment van mooie items met grote kortingen te bieden.”
Eén van de manieren om dit te bereiken is door het aanbod op het platform te vergroten. Dat heeft NADUVI dan ook zeker gedaan in het afgelopen jaar. Het merk voegt dagelijks nieuwe producten en merken toe aan het platform. Momenteel vind je 25.000 producten van 250 verschillende merken op het platform. Hier houdt het natuurlijk niet bij op, als je de ambities van NADUVI bekijkt. De plannen voor de komende tijd zijn als volgt:
- Vergroten van productaanbod
Dankzij de financiering van 8,2 miljoen euro is het voor NADUVI mogelijk om het productaanbod te vergroten. Itai Gross geeft aan te willen groeien van 25.000 naar 100.000 producten. Wat hiervoor nodig is, is de uitbreiding van partnerkanalen. Ze maken het dus mogelijk voor partners om zich aan te melden en eigen producten te verkopen via het platform. Ook willen ze de diensten voor partners uitbreiden, waarmee het voor retailers makkelijker wordt om de stap naar online te maken. Denk hierbij aan opties zoals dropshipping of retourenafhandeling.
- Investeren in backend en frontend
NADUVI gaat ook zeker aan de slag met het verbeteren van de techniek. Het bedrijf investeert momenteel volop in de backend, zodat alle processen tussen partners, NADUVI en klanten nog soepeler gaan verlopen. Het bedrijf wil nauwkeurig kunnen communiceren over de levering en werkt er hard aan om levertijden te verkorten. Daarnaast neemt het bedrijf de voorkant onder de loep, zodat de gebruikerservaring op het platform nog aantrekkelijker wordt. - Internationale uitbreiding
De expansie naar andere landen laat de sterke ambitie zien van het merk. Op dit moment is NADUVI actief in Nederland, België en Duitsland. Wat het merk betreft, is dit nog maar het begin. De start-up heeft plannen om naar de rest van Europa uit te breiden.
Waarom is het interessant om je producten via NADUVI te verkopen?
Voor bedrijven en merken is de deelname aan een marketplace bijzonder interessant, zo blijkt uit het onderzoek van het Franse technologiebedrijf Mirakl. In 2020 groeiden de marketplaces gezamenlijk zelfs met 81 procent. De groei van de platforms hebben uiteraard te maken met de komst van het coronavirus en de bijbehorende maatregelen. De consument moest thuis blijven en dus zat er niets anders op dan de aankopen online te doen. Door een groter online aanbod, steeg de algehele e-commercemarkt met ongeveer 40 procent.
De groei werd aangejaagd door de verkopers op het platform. Het aantal verkopers via marktplaatsen steeg met 46 procent. De omzet per verkoper nam met 24 procent toe. Er is geen kannibalisatie van verkopers, maar door hun vertegenwoordiging versterken ze elkaar juist. De online platforms zoals NADUVI bieden bestaande verkopers nieuwe mogelijkheden, zoals cross-selling en terugkerende bezoekers dankzij een breder productaanbod.
Voordelen van NADUVI voor merken
Het platform voor interieuritems biedt graag zowel de partners als de consumenten een prettige ervaring. Dit zijn de andere voordelen van verkopen via NADUVI:
- Focus op klanttevredenheid: NADUVI focust zich graag op klanttevredenheid, omdat ze klanten willen binden. Door deze inzet komen klanten graag terug op het platform en dus ook bij jou.
- Geen maandelijkse kosten: Bij NADUVI betaal je alleen 20 procent over de opbrengst van je verkochten producten. Verkoop je niets? Dan is het adverteren op de marketplace helemaal gratis voor jou.
- Geen betaling voor retourzendingen: De klant betaalt zelf de retourzending van het product. Je hoeft als retailer geen kapotte producten af te schrijven, die eigenlijk nog helemaal goed zijn. Zo voorkom je ook dat klanten onnodig producten kopen en dan weer terugsturen.
- Je eigen merkboetiek: NADUVI geeft jou de mogelijkheid om je producten op een stijlvolle manier te presenteren, dankzij het maken van je eigen merkboetiek. Zo vallen jouw producten direct op en kun je je makkelijk onderscheiden van jouw concurrenten.
Extra omzetkanaal voor merken
Als je als retailer gebruikmaakt van een platform, komt dit je omzet zeker ten goede. Je lift namelijk mee op het bereik en het bezoekersaantal dat binnenkomt via een platform als NADUVI. Als een platform ook nog eens de logistiek goed regelt voor merken, hoeven zij niet zelf de voorraad op te slaan of een magazijn te houden. Ook de andere onderdelen van een logistiek proces 一 verzending, verpakking, klantenservice en retourenafhandeling 一 worden door de grote platforms uit handen genomen. Dit scheelt je als merk veel tijd, geld en personeel.
Bovendien komt er met de vertegenwoordiging van jouw interieurmerk op NADUVI ook een tikkeltje prestige bij kijken. Verkoop jij mooie producten via een fysieke winkel en webshop, lever je graag uitstekende klantenservice en kijk je er naar uit om te groeien? Dan pas je zeker in het rijtje van merken, zoals:
- Zuiver;
- Dutchbone;
- Oilily;
- Rivièra Maison;
- Riverdale.
Aanmelden bij NADUVI?
Wil jij partner worden van NADUVI? Meld je dan aan via het registratieformulier op de site. Een partnermanager neemt daarna zo snel mogelijk contact met je op om je meer te vertellen over de samenwerking. Wil je eerst sparren met een specialist over de beste strategie? Neem dan contact op met Brandsom om meer te weten te komen. Vind meer informatie en een kostenoverzicht op onze homepagina, bekijk onze servicepagina, neem contact op via contact@brandsom.nl / 030-2270520 of vul onderstaand contactformulier in en vraag vrijblijvend een gesprek aan.