NADUVI is een nieuwe marktplaats op de Nederlandse markt. Alleen is de insteek wel iets anders dan bekende marketplaces zoals Zalando of Bol.com. NADUVI richt zich met haar productaanbod op de interieursector. Op de website vind je veel verschillende items om je huis leuk in te richten. Het bedrijf groeit enorm en is nog lang niet klaar met de expansie. In dit artikel van Brandsom lees je alles over de nieuwkomer NADUVI.
Inhoud artikel:
Wil jij als e-commerce manager of webshopeigenaar in de Home & Living sector meer weten over verkopen via het platform van NADUVI? De marketplace specialisten van Brandsom beschikken over de kennis en kunde om jou te helpen met het verkopen op verschillende marketplaces. Of je nu op zoek bent naar hulp bij onboarding van producten, het opzetten van een specifieke advertentiecampagne of het optimaliseren van product content, Brandsom biedt verschillende marketplace gerelateerde services aan die jouw merk kunnen helpen bij de verkoop op NADUVI. Meer weten? Klik op onderstaande pijl en neem contact op met een van onze specialisten voor een vrijblijvend consult.
Net als webwinkelgigant Bol.com, komt NADUVI uit Nederland. Het is nog een jonge start-up en zag pas in maart 2020 het levenslicht. Het bedrijf groeit nu elke maand met dubbele cijfers. Nog geen jaar later haalde de webwinkel een investeerderskapitaal op van 8,2 miljoen euro. De potentie van het bedrijf wordt niet alleen in geld uitgedrukt, maar ook in prijzen die NADUVI in de wacht sleept.
In september 2020 ging het bedrijf er vandoor met de Beste Starter Award tijdens de uitreiking van de Shopping Award. Al het geld dat het bedrijf ophaalt wordt weer geïnvesteerd in verbetering en uitbreiding van het platform. Het bedrijf heeft de ambitie om de grootste in Europa te worden op het gebied van interieur en home-accessoires.
CEO Itai Gross geeft aan terug te kijken op een zeer succesvol eerste jaar na de oprichting. De financieringsronde laat volgens hem zien dat investeerders vertrouwen hebben in het bedrijf. Gross spreekt openlijk zijn ambities uit: “Onze ambitie is om in heel Europa dé grootste online interieur outlet te worden en vele klanten blij te maken door een aantrekkelijk assortiment van mooie items met grote kortingen te bieden.”
Eén van de manieren om dit te bereiken is door het aanbod op het platform te vergroten. Dat heeft NADUVI dan ook zeker gedaan in het afgelopen jaar. Het merk voegt dagelijks nieuwe producten en merken toe aan het platform. Momenteel vind je 25.000 producten van 250 verschillende merken op het platform. Hier houdt het natuurlijk niet bij op, als je de ambities van NADUVI bekijkt. De plannen voor de komende tijd zijn als volgt:
Voor bedrijven en merken is de deelname aan een marketplace bijzonder interessant, zo blijkt uit het onderzoek van het Franse technologiebedrijf Mirakl. In 2020 groeiden de marketplaces gezamenlijk zelfs met 81 procent. De groei van de platforms hebben uiteraard te maken met de komst van het coronavirus en de bijbehorende maatregelen. De consument moest thuis blijven en dus zat er niets anders op dan de aankopen online te doen. Door een groter online aanbod, steeg de algehele e-commercemarkt met ongeveer 40 procent.
De groei werd aangejaagd door de verkopers op het platform. Het aantal verkopers via marktplaatsen steeg met 46 procent. De omzet per verkoper nam met 24 procent toe. Er is geen kannibalisatie van verkopers, maar door hun vertegenwoordiging versterken ze elkaar juist. De online platforms zoals NADUVI bieden bestaande verkopers nieuwe mogelijkheden, zoals cross-selling en terugkerende bezoekers dankzij een breder productaanbod.
Het platform voor interieuritems biedt graag zowel de partners als de consumenten een prettige ervaring. Dit zijn de andere voordelen van verkopen via NADUVI:
Als je als retailer gebruikmaakt van een platform, komt dit je omzet zeker ten goede. Je lift namelijk mee op het bereik en het bezoekersaantal dat binnenkomt via een platform als NADUVI. Als een platform ook nog eens de logistiek goed regelt voor merken, hoeven zij niet zelf de voorraad op te slaan of een magazijn te houden. Ook de andere onderdelen van een logistiek proces 一 verzending, verpakking, klantenservice en retourenafhandeling 一 worden door de grote platforms uit handen genomen. Dit scheelt je als merk veel tijd, geld en personeel.
Bovendien komt er met de vertegenwoordiging van jouw interieurmerk op NADUVI ook een tikkeltje prestige bij kijken. Verkoop jij mooie producten via een fysieke winkel en webshop, lever je graag uitstekende klantenservice en kijk je er naar uit om te groeien? Dan pas je zeker in het rijtje van merken, zoals:
Wil jij partner worden van NADUVI? Meld je dan aan via het registratieformulier op de site. Een partnermanager neemt daarna zo snel mogelijk contact met je op om je meer te vertellen over de samenwerking. Wil je eerst sparren met een specialist over de beste strategie? Neem dan contact op met Brandsom om meer te weten te komen. Vind meer informatie en een kostenoverzicht op onze homepagina, bekijk onze servicepagina, neem contact op via contact@brandsom.nl / 030-2270520 of vul onderstaand contactformulier in en vraag vrijblijvend een gesprek aan.